Twitter: twitter.com/Helle_Bonnesen            Instagram: www.instagram.com/hellebonnesen/

Lidt om mig
Har boet i syv bydele i København og bor i dag på indre Østerbro. Gift med Henrik og mor til Dagmar. Medstifter af Nordsø Records, Danmarks eneste og første LP/vinyl presseri i over 30 år. Medlem af Indre By Lokaludvalg. Medlem af menighedsrådet for Garnisonskirken og medlem af bestyrelsen for børnehaven samme sted.

Mit yndlingssted
1) Sortedamdosseringen: Stedet for min første date med Henrik. Et dejligt pusterum med natur midt i byen.
2) Københavns Havn: En væsentligt del af vores by og bynavn. Ren luksus med vand midt i en hovedstad.

Mærkesager:
Plads til familien:

• Bedre folkeskole – det skylder vi børnene
    København har en af landets dårligste folkeskoler med de laveste karaktersnit. Og så er den ovenikøbet dyr. Det holder ikke.
  • Plads til et stærkt foreningsliv
    Foreningslivet giver børn venskaber på tværs og sunde færdigheder. Vi skal have flere faciliteter. Børn skal ikke stå på venteliste for at komme til at dyrke sport.
  • Plads til alle i trafikken
    København har andre trafikanter end voksne på cykler. Børn skal kunne cykle sikkert, vi skal have udbygget metroen og flere P-pladser, gerne under jorden.