Erhvervslivet

Det skal være attraktivt at starte og drive virksomhed i København.

Erhvervslivet
Det skal være attraktivt at starte og drive sin virksomhed i København, ligesom det skal være attraktivt for udenlandske firmaer at lave afdelinger i København. Det giver investeringer og skaber arbejdspladser. Vi skal også satse endnu mere på turisme og konferencer, for det skaber masser af arbejdspladser både på byens hoteller og i restaurationslivet.

Flere arbejdspladser er vejen til øget beskæftigelse og derved øget velstand.

Alle, der henvender sig i kommunens jobcenter for at få hjælp, skal yde noget til fællesskabet. Derfor ønsker vi, at alle, der møder i jobcentrene, fra dag nummer ét skal møde op og yde en indsats for fællesskabet – det kan være at gå ture med de gamle på byens plejehjem, være besøgsven, læse en bog eller dagens avis for ældre og svagtseende, holde byen ren m.v.

Samtidigt er København nød til at sikre, at erhvervsklimaet i København bliver bedre. I 2016 ligger København blandt de 5 dårligste kommuner at drive virksomhed i – det kan vi som landets hovedstad på ingen måder være tilfredse med.

Strategien for bedre erhvervsforhold omfatter mange ting, herunder lavere skatter og afgifter, hurtigere sagsbehandling, bedre kollektiv infrastruktur, bedre parkeringsforhold og mindre trængsel.

• Erhvervslivets forhold styrkes så København i 2020 ligger i top ti på DI´s liste over mest erhvervsvenlige kommuner i Danmark
  • Flere parkeringspladser
  • Bedre infrastruktur med udbygning af blandt andet Metroen