Integration

Integration sker bedst på arbejdspladserne og i foreningslivet og er den enkeltes ansvar.

Integration
Integration sker bedst på arbejdspladserne og i foreningslivet. Derfor skal nytilkomne til vores land hjælpes ind på arbejdsmarkedet og ind i foreningslivet. Kun ved at være en del af fællesskabet læres den danske kultur – og arbejdspladserne og foreningerne er et oplagt sted at bruge det danske sprog i praksis.

Samtidigt skal den offentligt betalte modersmålsundervisning i andre sprog stoppes, og i stedet skal der undervises i dansk, således at alle børn møder med næsten samme sproglige niveau i skolen.
Kommunen skal heller ikke give nogle religioner fordele på bekostning af kristendommen, det danske frisind, demokratiet eller andre af vores bærende danske værdier. Når man bosætter sig i Danmark, må man indordne sig under og tilpasse sig de danske værdier.

Sidst men ikke mindst, er integrationen og den følgende assimilation den enkeltes ansvar, hverken et ansvar for staten eller kommunen.

• Der stilles krav til vores nye medborgere fra første dag
  • Tilpasningen til det danske samfund er den enkeltes ansvar
  • Aktivering fra første dag for alle, der henvender sig i kommunens jobcentre