Helle Bonnesen

Borgerrepræsentationsmedlem

Lidt om mig
Jeg er medlem af Borgerrepræsentationen, gruppenæstformand, medlem af hhv. børn- og ungdomsudvalget samt beskæftigelse- og integrationsudvalget.
Jeg har boet i syv bydele i København og bor i dag på Østerbro. Gift med Henrik og mor til Dagmar. Medstifter af Nordsø Records, Danmarks første LP vinyl-presseri i over 30 år.

Passioneret musik- og kunstelsker.

Mit yndlingssted
1) Sortedamdosseringen: Stedet for min første date med Henrik. Et dejligt pusterum med natur midt i byen.
2) Københavns Havn: En væsentligt del af vores by og bynavn. Ren luksus med vand midt i en hovedstad.

Mærkesager:
Bedre kvalitet i daginstitutionerne: Vi har set for mange tilfælde af dårlig ledelse og dårlig trivsel. Vi skal gøre op med troen på at stort = godt. Store klynger skal brydes op i mindre enheder, så hverdagen bliver tryg, nærværende og positiv for både børn, forældre og personale.

Faglighed og trivsel i skolerne: Vi skal have en høj faglighed, så de københavnske børn bliver blandet landets bedste. Bedre kvalitet i undervisning af flygtningbørn, så vi sikrer en god integration. Og så skal vi lade privatskolerne i fred. De yder et stort bidrag af valgmuligheder for børn og deres forældre.

En grøn, ren og levende by: Jeg er stolt af, at vi som parti har arbejdet så fokuseret på bl.a. renere vand i havnen. Byudvikling skal tage hensyn til bynatur og ikke mindst en arkitektur, der respekterer byens historie og arv. Nybyggeri skal være langtidsholdbart.

Nemt at komme rundt: Vi skal have metro til alle bydele, så byen kommer til at hænge sammen som en hel hovedstad. Trafik og parkering skal hvor muligt ned under jorden, så vi kan bruge pladsen til borgernes hverdag og trygge cykelstier.